صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

بتن اکسپوز راهی برای استفاده از بتن بی کیفیت باقی نمیگذارد:


بتن اکسپوز راهی برای استفاده از بتن بی کیفیت باقی نمیگذارد

 
بتن اکسپوز راهی برای استفاده از بتن بی کیفیت باقی نمیگذارد

 
در نگاه اول ، ایده نمای بتن اکسپوز در یک ساختمان ممکن است موجب نعجب برخی شود. اما جذابیت غیرقابل انکار خاصی در مورد سازه های بتن اکسپوز وجود دارد که معماران را در طی سال ها مجذوب خود کرده است.  معماران از سراسر شبه قاره - از خیابانهای اسلام آباد تا یک شهر کوچک در کرالا ، تا محله ای متراکم در داکا - تصمیم گرفتند که از این مواد به صورت خلاقانه و در جلوه ای خیره کننده استفاده کنند. تاریخچه بتن اکسپوز را می توان به معمار تحسین شده سوئیسی لو کوربوزیه ربط داد، وی علاوه بر این ، استفاده از بتن اکسپوز را برای تعریف زیبایی شناسی برای هند پس از استقلال ، مورد تحسین قرار داد. 

 
برای معماران بسیاری از جمله گورجیت سینگ ماتارو ، دلیل گرایش به بتن اکسپوز چنین بیان شده است: "وقتی که از سوئیس برگشتم ، آنچه بیشتر از همه به من ضربه زد کیفیت ساخت هولناک در هند بود. در ابتدا دلیل استفاده از بتن اکسپوز در ساختمانها كیفیت بهتر ساخت و ساز بود ، زیرا بتنی كه در معرض دید قرار دارد ، راهی برای پیمانكار باقی نمیگذاشت تا از بتن با کیفیت پایین استفاده کند. 
این واقعیت وجود دارد که در هند  "ساختمان های بتنی  واقعاً ارزان تر از نمونه های معمولی بودند زیرا از مواد بسیار کم استفاده می کنند. ما همچنین به دلیل داشتن دیوارهای نازک تر ، به میزان 5 درصد فضای صرفه جویی می کنیم.. معماران در حال کشف مجدد مزایای این ماده در شکل طبیعی و بدون آراستگی آن هستند. 


نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri
 

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون