صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

تاریخچه بتن اکسپوز:


تاریخچه بتن اکسپوز


تاریخچه ی بتن اکسپوز
 
تاریخچه ی استفاده از بتن اکسپوز در مقیاس وسیع و در نمای ساختمان برای اولین بار در آمریکا به ثبت رسیده است.در سالهای 1945 تا 1950 و در دوران پسا جنگ تایل های بتنی نما به دیوار به عنوان پوشش استفاده شد. پس از آن، در دهه ی پنجاه میلادی و بین سالهای 1950 تا 1955 استفاده از بتن در بلژیک برای تضمین ماندگاری ، ظاهری با کیفیت و قیمت مناسب رایج شد. در دهه ی 1960تایل های بتن اکسپوز پیش ساخته مصارف معماری پیدا کرد و یا ترکیب جوانب سازه ای ، کاربردی و زیبایی شناسی بتن اکسپوز مزایای آن را آشکار تر کرد.

 
در سالهای 1965 تا 1970 اولین بروشور در رابطه با پیشنهادات فنی در مورد بتن های تزیینی با مصارف دکوراتیو به چاپد رسید و در دهه ی 70 میلادی نسخ و پیشنهادات بسیاری در مورد ترکیبات بتن اکسپوز پیشد ساخته ارائه گردید. در سالهای 1972 تا 1975 تمرکز بسیاری از معماران و سازندگان به سمت مقاوت و ماندگاری بالای سازه های پیش ساخته بتن اکسپوز رفت و همین امر باعث شد تا تعداد بسیاری از معماران به سمت طراحی بخش های مختلف ساختمان با استفاده از بتن اکسپوز روی بیاورند تا جایی که در سال 1975 تعداد 31 تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی با مصارف دکوراتیو فعالیت میکردند. 
 
کاربرد بتن اکسپوز از گذشته تا کنون
 
بتن اکسپوز پیش ساخته با کاربردی وسیع در استفاده در نمای ساختمانها در دوره ی پسا جنگ معرفی شد.گزینه های بی شماری از نظر فرم ، ترکیب و سطح کار باعث شده است که پانل های نمای بتنی از پیش ساخته بسیار محبوب شوند. کاربرد آن همچنین به دلیل مزیت اقتصادی، کاهش زمان ساخت و ساز و اطمینان از ساخت با کیفیت بالاتر بسایر مطرح بود ، زیرا محصولات به طور معمول در محیط های کارخانه کنترل شده تر تولید میشوند، در مقایسه با بتن درجا که خارج از محیط کارخانه ساخته می شوند.

 
از دهه 1950 به بعد ، تعداد شرکت های تولید کننده بتن پیش ساخته به طور پیوسته افزایش یافته است ، از مشاغل خانوادگی کوچک با حجم محدود گرفته تا شرکت های بزرگ با تیم های تحقیقاتی و طراحی کاملاً مجهز ، که در مقیاس بین المللی فعال بودند. به دنبال توسعه ی صنعت ساختمان  پس از جنگ ، به طور کلی ، این بخش با استفاده عمومی از ماشین آلات جدید (دستگاه های ویبره و لیفتینگ) و معرفی مواد جدید  نوسازی و مکانیزه شد.
 با این حال ، دانش ، تخصص و دانش علمی و فنی مهمی که شرکت های قبلی تولید کرده اند اختصاصی بوده و اغلب در بنگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی خود نگهداری می شدند و تا قبل از دهه 1970 ، نسخه های فنی و توصیه های فنی توسط انجمن صنعت بتن های پیش ساخته تدوین و تنظیم نشده بود و در سال 1980 انتشار یافت.

 
از آن سالها تا به امروز تعداد بسیار زیادی تولید کننده بتن اکسپوز با کیفیت و ویژگی های مختلف در سراسر جهان فعالیت میکنند که این امر ناشی از افزایش مصرف این محصول در طراحی و ساخت بنای های مدرن امروزی میباشد.


 نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون