صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

تایل های بتنی و بتن اکسپوز در نما مناطق گرم و مرطوب:


تایل های بتنی و بتن اکسپوز در نما مناطق گرم و مرطوب


تاب آوری در گرما و رطوبت  از مزایای اصلی پانل های دیواری بتن اکسپوز پیش ساخته که در نما و دیوارهای داخلی ساختمان قرار میگیرند محسوب می شود. نما های بتنی به صورت رو به رشدی در بسیاری از نقاط جهان امروزه  مورد استفاده است. استفاده از تایل های بتنی و بتن اکسپوز  در مورد کشورهایی که دارای آب و هوای گرم  و مرطوب هستند بسیار بیشتر صدق می کند ، چرا که انتخاب این محصول برای  این چنین آب وهوا انتخابی ایده آل برای سالهای متوالی است و علاوه بر آن  با استفاده از این چنین متریال ها تهویه مطبوع که در این کشور ها معمولا هزینه زیادی در پی دارد به میزان کمتری مورد نیاز است. راندمان  بهره وری و بازده گرمایش تقریباً 100٪ است ، در حالی که راندمان خنک کننده ها فقط حدود 30٪ است ، به همین دلیل سرمایش انرژی قابل توجهی بیشتر از گرمایش مصرف می کند که  نشان میدهد انتخاب پنل ها و تایل های بتنی در این چنین آب و هوا ها در عین زیبایی ظاهری بسیار هوشمندانه نیز است.
 
کاهش هزینه های انرژی مصرفی در ساختمان
 
خنک کننده  ها بسته به سیستم مورد استفاده در آنها ، می تواند بیش از دو برابر سیستم های گرمایشی هزینه بر باشد. بنابراین اهمیت کارایی انرژی در کشورهایی که دارای آب و هوای گرم هستند بیش از پیش افزایش می یابد.
در دبی ، جایی که قانون ساختمان سازی ساختمان الزامات عایق بندی حرارتی ساختمانها را در سال 2014 تعیین کرده است ، راندمان مصرف انرژی به صورت افزایشی است و در نتیجه ی آن  خنک کردن ساختمانها  یک مسئله بسیار مهم در امارات متحده عربی است ، جایی که بیش از 50٪ از کل انرژی در کشور  برای خنک کردن ساختمانها استفاده می شود.
این مقررات بر روی روش های ساخت و ساز در منطقه تأثیر بسیاری گذاشته است تا جایی که این کشور در حال آماده سازی دو کارخانه  بزرگ برای تولید پنل های دیواری از جنس بتن و بتن اکسپوز در امارات متحده عربی است.
 
عایق حرارتی با مقدار U تعریف می شود که این ضریب کلی انتقال حرارت  به خوبی توضیح می دهد که چگونه یک متریال ساختمانی  انتقال گرما را انجام می دهد. دولت دبی به حداکثر مقدار U 0.57 W / m2K نیاز دارد ، که این به معنی صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه  های انرژی  سیستمهای خنک کننده در مقایسه با روش های سنتی ساختمان که در نما از متریال هایی  غیر عایق استفاده میکنند است. 
یکی از تولید کننده های بزرگ تایل های بتنی در امارات محاسبه کرده است که با جایگزینی نما های ساختمان با تایل های بتنی عایق حرارتی  و در نتیجه آن به لطف پایین آمدن هزینه های انرژی  ساختمان ، به کارگیری این طرح  منجر به بازپرداخت شش ساله در امارات خواهد شد.
استفاده از تایل های بتنی همچنین موجب کاهش خطرات آسیب  های ناشی از رطوبت هوا میشود. هوای مناسب و سالم در داخل خانه یکی از اهداف طراحی و ساخت ساختمانها است و متاسفانه آسیب  های ناشی از رطوبت زدگی متریال های ساختمانی یکی از دلایل اصلی عدم کیفیت هوای داخل ساختمان و همچنین نامناسب شدن نمای ساختمان است. اگرچه شوره زدگی در دیوار ها بستگی به بستر رشد برای ایجاد این شوره ها دارد اما محصولات ساختمانی بر پایه  سیمان در مقایسه با مواد چوبی و گچی مقاومت بسیار بالاتری در برابر شوره زدگی در آب و هوای مرطوب دارند.
تحقیقی که به منظور بررسی سودآوری استفاده از تایل های بتنی  در آب و هوای گرم و مرطوب  در طراحی بیمارستانی در هند انجام شده است نشان می دهد که طراحی ساختمانهایی که نیاز به  کیفیت بالا در هوای داخل ساختمان دارند ، مانند بیمارستان ها ، می توانند از این روش برای ارزیابی تأثیر سازه های ساختمان بر آب و هوای داخلی بهره مند شوند.
 
شاخص های رشد شوره بر روی  دیواره خارجی نیز متفاوت است. در طول سال ، بخاطر پایین بودن دمای خنک کننده ، رطوبت در سازه های دیواری از خارج از منزل به داخل خانه جریان می یابد. حتی اگر ساختمان بیش از حد تحت فشار باشد ، جریان رطوبت باعث رطوبت  بسیار زیاد در دیوارهای خارجی میشود و امکان ایجاد و رشد شوره در سطح بیرونی گچی را به همراه میاورد  و کیفیت هوای داخلی را نیز بسایر کاهش میدهد. 
اگر چه تایل های بتنی نیز در صورت نگهداری نا مناسب میتواند در خطر ابتلا به  شوره زدگی قرار بگیرند اما احتمال  آن بسیار کمتر از سایر متریال های نما و دیوار است.  استفاده از این تایل ها می تواند ساختمان را در برابر رشد شوره برای آب و هوای گرم و مرطوب مقاوم کند. همیشه توصیه شده است که از مواد عایق با مقاومت بالا در برابر انتشار بخار آب استفاده کنید که در مورد این تایل ها مقدار کم اکسیژن در سطوح بتونی در برابر عایق حرارتی خطر آسیب های ناشی از رطوبت هوا را به خوبی کاهش می دهد.

نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri
 

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون