صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

توسعه قطعات بتن اکسپوز پیش ساخته در دوره پسا جنگ:


توسعه قطعات بتن اکسپوز پیش ساخته در دوره پسا جنگ

توسعه صنعت  قطعات پیش ساخته بتنی
 
بتن اکسپوز و بتن مسلح تقریباً از زمان اختراع بتن مسلح مدرن در قرن نوزدهم ، به ویژه از ابتدای قرن بیستم در عناصر کوچک و پیش ساخته استفاده میشدند. محصولات خاص بتنی برای زمینه های مختلف برنامه های کاربردی از جمله: راه های عمومی و شبکه های برق ، لوله های بتونی و لامپ های برق استفاده شده اند و بخش مسکونی نیز از کاشی های بتونی ، بلوک های ساختاری و تایل های کف را مورد استفاده قرار دادند. با این وجود ، در نیمه اول قرن بیستم ،عناصر پیش ساخته قابل رویت در نما به ندرت استفاده می شد ، زیرا این ماده بی ارزش و از نظر زیبایی شناختی برای نما غیر قابل قبول بود.

توسعه مصنوعی که معمولاً با گرانولهای کوچک از سنگ طبیعی مانند سنگ آهک و آهک یا سیمان به عنوان ماده اتصال دهنده ساخته می شود ، تلاشی برای یافتن یک محصول قابل قبول بین بتن پیش ساخته و سنگ طبیعی بود. اما مزایای مالی و فنی عناصر بتنی پیش ساخته بر سایر محصولات مشابه و طبیعی قالب بود و تعداد فزاینده ای از شرکت های متخصص وارد این زمینه شدند و طیف گسترده ای از محصولات را ارائه دادند. در سال 1936 ، سندیکا بلژیک برای سنگ مصنوعی تأسیس شد و در سال 1940 ، این سازمان به طور رسمی به عنوان یک انجمن تجارت شناخته شد. پس از جنگ جهانی دوم ، دو تغییر مهم در نام رخ داده است: در سال 1965 به اتحادیه آگلومره ها با سیمان بلژیک (UACB) تبدیل شد و از سال 1976 تحت عنوان FeBe یا فدراسیون صنایع بتونی پیش ساخته بلژیک فعالیت کرد.
 
 
استفاده قابل مشاهده از بتن در ساخت مسکن یا همان بتن اکسپوز
 
برای ساخت خانه در دوره پس از جنگ ، سه نوع اصلی از عناصر بتنی پیش ساخته به وضوح در نما استفاده می شد: روکش نما ، بتن پیش ساخته معماری ، و ساندویچ پانل. در اوایل دوره پس از جنگ ، پانل های نما به عنوان روکش فلزی به سازه های باربری (به عنوان مثال دیوارهای آجری یا سنگ تراشی بتونی) وصل شده بودند. در اوایل دوره پس از جنگ ، پانل های نما به عنوان روکش به سازه های باربر (به عنوان مثال دیوارهای آجری یا سنگ تراشی بتونی) وصل شده بودند. این پانل ها معمولاً کوچک بودند (مثلاً 30 سانتی متر در 30 سانتی متر و ضخامت 5 سانتی متر). با شروع سال 1960 ، بیتن های پیش ساخته معماری بسیار مورد استفاده قرار گرفتند. این استفاده از بتن با ایجاد ترکیبات متنوع ، بافت ها و شکل های مختلف ، امکانات معماری جدیدی را گشود. بتن پیش ساخته معماری به طور گسترده در ساختمانهای اداری مورد استفاده قرار گرفت ، همچنین در ساختمانهای مسکونی ، به ویژه ساختمانهای آپارتمانی مرتفع نیز از بتن اکسپوز استفاده میشد.

در دهه 1970 میلادی ، ساندویچ پانل های بتونی عایق شده به بازار آمدند ، که نشان از افزایش علاقه به مواد عایق حرارتی بود. این پنل ها که معمولا به ارتفاع یک طبقه است ، دارای هسته داخلی پلی استایرن یا مواد عایق دیگر بوده و معمولا به عنوان دیواره های باربر در ویلا یا خانه های ییلاقی مورد استفاده قرار می گرفتند. علاوه بر این سه نوع اصلی از عناصر نمای بتونی پیش ساخته ، عناصر دیگری نیز برای جلوه های تزئینی دقیق تر ، به ویژه از دسته های بتونی پیش ساخته و بلوک های تزئینی ایجاد شدند. با توجه به کلاسترا ، این عناصر پیش ساخته ی دارای حفره در الگوهای هندسی برای ایجاد صفحه های دید دار ، نرده ها و قطعات تزئینی مورد استفاده قرار گرفتند. بلوک های تزئینی اندازه های کوچک ، شبیه به آجرهای نما بودند ، و دارای سطح های مخصوصی بودند ، به عنوان مثال روستیک ، هلندی  یا شکاف دار.

 نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri
 

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون