صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

پله های بتن اکسپوز در طراحی های مدرن:


پله های بتن اکسپوز در طراحی های مدرن

پله های بتنی اکسپوز در طراحی های مدرن
 
 
کاربرد بتن در طراحی اکسپوز در قسمت های مختلف ساختمان به ویژه نما و دیوار های ساختمان ها یکی از پر استفاده ترین مصارف این محصول ساختمانی است. اما در این میان استفاده از بتن اکسپوز برای طراحی و اجرای پله های بتنی نیز یکی از محبوب ترین مصارف بتن اکسپوز در میان معماران و طراحان است.

 
پله در تمامی انواع ساختمان ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی یکی از بدیهی ترین و الزانی ترین المانهای یک ساختمان محسوب میشود که علاوه بر کاربرد اولیه ی آن که متصل کردن طبقات و لایه های مختلف ساختمان است ، طراحی آن نیز تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد.

 
طراحی های مدرن که این روزها در میان طراحان و معماران بسیار محبوب است موجب خلق پله های بتنی اکسپوز شده است که در واقع مفهوم آن طراحی ها و المان هایی است که در ساخت و اجرای آن از پوشش نهایی استفاده نمی شوند و بافت متریال سخت پایه ای آن، نمای نهایی را تشکیل می دهد. در مورد پله های اکسپوز سطح و پوشش نهایی پله بتنی صاف و صیقلی میشود اما بر روی آن پوشش دیگری نخواهد آمد. 
همانطور که قبلا به آن اشاره شد، با محبوب شدن طراحی های مدرن استفاده از بتن نیز درصنعت دکوراسیون داخلی و خارجی مدرن بیش از پیش افزایش پیدا کرد. کیفیت بتن به کار رفته در ساخت پله های اکسپوز اهمیت زیادی دارد چرا که همانند قبل بتن در پشت پوششی پنهان نمیشود و سطح نهایی کار را تشکیل میدهد و در صورتی که با سایر متریال ها همچون شیشه و چوب ترکیب شود زیبایی آن دو چندان خواهد شد.
پله های بتن اکسپوز را از نظر ساختار میتوان به دو نوع تقسیم کرد: پله های بتنی اکسپوز در جا و پله های بتنی اکسپوز پیش ساخته.

 
شرکت صدر استون تنها نوع پیش ساخته ی آن را تولید میکند و پس از انتقال آن به محل مورد نظر با تثبیت آن در محل پله را تشکیل میدهد. انواع این پله میتواند در ضخامت های مختلف تولید شود که با توجه به نیاز هر پروژه و فضا تولید میشود. 
 
مزایای استفاده از پله های بتن اکسپوز در طراحی داخلی و خارجی ساختمان

 
 
همانطور که در مطالب قبلی به آن اشاره شد، پله های بتنی زیبایی منحصر به فردی را به هر پروژه میبخشند اما جدا از مباحث زیبایی بصری این محصولات، عوامل دیگری نیز لزوم استفاده و مزایای این نوع از پله را نشان میدهند. 
 
 
اول از همه بتن اکسپوز دارای مقاومت و طول عمر بالاتری نسبت به سایر محصولات است و همچنین عایق حرارتی نیز میباشد. اگر چه پله های اکسپوز معمولا در همان رنگ بتنی مورد استفاده قرار میگیرند که ماهیت اکسپوز را نشان دهد اما با توجه به امکان ترکیب رنگ با بتن در هنگام تولید آن میتوان پله های بتنی اکسپوز را رنگهای مختلف نیز تولید کرد.

 
علاوه بر ویژگی های ظاهری و ساخت پله های بتنی، سرعت اجرای بالای آنها نیز مخصوصا در نوع پیش ساخته ی آن موجب صرفه جویی در زمان اجرا و پیاده سازی میشود. پله های بتنی اکسپوز نمایی بسیار مدرن و امروزی به فضای داخلی و خارجی می دهد و از این رو، می تواند عنصری محوری در ساخت دکوراسیون داخلی مدرن باشد. 


نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون